tirsdag 13. mai 2008

Kultur og Kommunikasjon



Da jeg på denne tiden for om lag ett år siden skulle velge fag for andre året med studiespesialisering var jeg bombesikker på to fag: Media og Informasjonkunnskap og Sosiologi. Dette var fag jeg hadde pekt meg ut for lenge siden. Men så måtte jeg jo da også ha ett tredje fag, og etter mye lesing og litt rådgivning falt valget på ett fag innenfor Språk-området, nemlig kultur og kommunikasjon. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg til å begynne med var svært usikker på hva jeg gikk til. Jeg visste at faget var helt nytt på Bodø VGS, men det var stort sett alt.

Til å begynne med trodde jeg at mangelen på lærebok, som kom som følger av at faget er nytt for året, skulle bli et problem, men den gang ei.
Jeg har ikke savnet noen lærebok, og trives med Kultur og Kommunikasjon som det muntlige faget det er.

Jeg har ikke angret ett sekund på valget jeg tok våren 2007! Jeg har lært mye interessant og nytt det siste året, alt fra analyse av malerier til fordypninger i subkulturer har gjort dette faget til både spennende og utfordrende.

Ingen kommentarer: